..:: کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک ::..

کلمات کلیدی

معرفی کتابخانه ها: کتابخانه عمومی شهدای روستای خیرآباد شهرستان اراک آدرس: شهرستان اراک. روستای خیرآباد. خیابان امام خمینی. کوچه کتابخانه شماره تلفن: 08633555708

خیرآباد، روستایی است از توابع شهرستان اراک که جمعیت آن حدود 2600 نفر می باشد. سال 1381 اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اقدام به احداث یک باب کتابخانه در این روستا نمود و کتابخانه شهدای خیرآباد نام گرفت. درسال 1384 همچون سایرکتابخانه‌های عمومی کشور طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی از اداره فرهنگ و ارشاداسلامی منفک و زیرنظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
کتابخانه عمومی شهدای خیرآباد منطقه‌ای را تحت پوشش قرار داده است که دارای یک باب مدرسه‌ ابتدایی، یک باب مدرسه‌ راهنمایی و یک باب پیش دبستانی و مهد کودک است.
این کتابخانه دارای 400 متر مربع مساحت و 250متر مربع زیربنا بوده، دارای یک سالن مطالعه‌ با ظرفیت 32نفر در حال فعالیت است.



مشخصات کتابخانه:
تعداد اعضای فعال خواهران 138 نفر و تعداد اعضای فعال برادران 160 نفر است.
کتابخانه فوق الذکر دارای تعداد 9558 نسخه کتاب ثبت شده است.
بخش دفاع مقدس، نشریات، سبک زندگی، تازه های کتاب، نورسیده ها و همچنین بخش کتب کمک درسی و بخش کودکان به صورت مجزا تفکیک گردیده است.

بخش نشریات: این بخش شامل 24عنوان مجله در موضوعات مختلف است.
بخش دیداری شنیداری: کتابخانه تقریباً با 70 حلقه لوح فشرده و نرم افزارهای آموزشی به صورت مجزا آماده ارائه خدمات است.
بخش تازه‌های کتاب:  تازه ترین کتاب های منتشر شده در این بخش از کتابخانه موجود است.
بخش مرجع: از آنجا که هدف هر کتابخانه پاسخگویی به پرسش‌های کاربران و کمک به آنان در رفع نیازهای اطلاعاتی است، بخش مرجع دارای منابع پاسخگو به سوالات مراجعین است؛ که استفاده از این منابع در داخل سالن مطالعه امکان پذیر است.
بخش کودکان: بخش کودکان کتابخانه عمومی شهدای خیرآباد دارای 1465 نسخه کتاب ثبت شده و 200 عضو کودک و نوجوان است. بخش کودکان و نوجوانان دارای فعالیت‌هایی نظیر امانت کتاب،نقاشی،قصه گویی،برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف و مسابقاتی در سطوح مختلف کودکان می باشد.


ویژگی منحصر به فرد:
از آنجا که این روستا کانون فرهنگی دیگری ندارد و کتابخانه تنها مرکز فرهنگی آن می‌باشد، بیشتر اعضای آن کودکان و نوجوانان می باشند و این یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کتابخانه است. به دلیل این که مطالعه و کتاب خواندن در سنین کودکی و دوران نوجوانی باعث بروز خلاقیت و پویایی ذهن می شود و این فرصت خوبی است تا بتوانیم از این موقعیت استفاده کرده و به این امر مهم بپردازیم و از سنین کودکی آنها را جذب کنیم .


مراکز فرهنگی مجاور کتابخانه
مسجد، مدرسه و بسیج مراکز فرهنگی مجاور کتابخانه هستند.


شرایط عضویت:
مدارک لازم جهت عضویت
1- یک قطعه عکس
۲- کارت شناسایی معتبر
۳- پرداخت حق عضویت سالانه (20000 ریال)
۴-پرداخت هزینه صدور کارت (۵۰۰۰ ریال)
عضویت خانواده های محترم شهدا ، جانبازان و آزادگان ، همچنین خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، اعضای فعال بسیج و خردسالان عزیز رایگان است.


ساعت کاری کتابخانه:
کتابخانه همه روزه (به غیر از تعطیلات رسمی)صبح ها از ساعت 8 الی 13 آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم است.

وبلاگ کتابخانه: www.kheirabad81.blogfa.com
آدرس:روستای خیرآباد، خیابان امام خمینی، کوچه کتابخانه  شماره تلفن: 08633555708

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۳۱
کتابخانه دکتر حصیبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی