..:: کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک ::..

کلمات کلیدی

سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های اصفهان منصوب شد

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۶ ق.ظ

به گزارش لیزنا، مراسم معارفه امیر هلاکویی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان و تشکر از زحمات و فعالیت های بهروز صادقی مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان اصفهان صبح روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ با حضور هاشمی ذاکر مشاور دبیرکل و اسماعیل شفاعی سرپرست معاونت اداری و مالی نهاد در سالن اجتماعات مجموعه خانه بیداری اسلامی اصفهان برگزار شد.



در این مراسم که با حضور کتابداران شهر اصفهان، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها و کارشناسان ستادی برگزار شد؛ حکم سرپرستی امیر هلاکویی که به امضای دبیرکل نهاد رسیده است به وی اعطا شد. در متن این حکم آمده است:

 

«نظر به تخصص، تجربیات و تعهد جناب عالی در عرصه فرهنگی به موجب این ابلاغ با حفظ سمت تا تعیین مدیرکل به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان منصوب می شوید. امید است در سایه ی توجهات ذات باریتعالی و بهره مندی از همکاری و همدلی همکاران گرامی در تحقق اهداف و سیاست های کمی و کیفی کتابخانه های عمومی کشور و اهداف عالیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید».

 

گفتنی است دبیرکل نهاد با ارسال لوح تقدیری از تلاش ‌ها و فعالیت ‌های بهروز صادقی در دوران مدیریت ایشان در اداره کل کتابخانه ‌های عمومی استان اصفهان تقدیر و تشکر کرد.

 

شایسته نیست ما کتابداران اهل مطالعه نباشیم

سرپرست معاونت اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اهتمام کتابداران به امر مطالعه را جدی ترین خواسته و مطالبه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی در سال جاری عنوان کرد.

 

اسماعیل شفاعی، سرپرست معاونت اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و ولادت با سعادت حضرت علی بن ابیطالب (ع) اظهارداشت: خداوند را شاکرم که بار دیگر توفیق حضور در جمع کتابداران و همکاران استان اصفهان نصیب بنده شد و امیدوارم با تلاش همه کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی کتابخوانی به عنوان فرهنگ غالب جامعه مطرح شود.

 

وی با اشاره به سیاست های هشت گانه ای که دبیرکل در ابتدای حضور در نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطرح کردند گفت:  یکی از سیاست ها کتابدار محوری بود به معنای رسیدگی به امور تمامی منابع انسانی در نهاد از جمله کتابداران که فعالیت های زیادی در خصوص معنا بخشی به این سیاست صورت گرفت.

 

وی افزود: در راستای این سیاست تا کنون بالغ بر ۴۵ هزار ایمیل توسط جناب آقای مختارپور مطالعه کرده اند و از این طریق، مشکلات همکاران و بعضا مسایل ریشه ای ومهم نیز در سطح کشور حل شده است.

 

شفاعی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال خواندن از سوی دبیرکل تصریح کرد: شایسته نیست که ما کتابداران اهل مطالعه نباشیم و تجهیز همه کارکنان و کتابداران نهاد به سلاح علم و مطالعه یکی از مطالبات جدی دبیر کل است و امیدوارم امر مطالعه را بطور جدی از امسال در میان همه همکاران و کتابداران آغاز شود.

 

سرپرست معاونت اداری مالی ضمن  به مباحث حوزه اداری و مالی نیز پرداخت و عنوان کرد: در سال گذشته با کمک نمایندگان مجلس و تلاش و پیگیری های مجموعه نهاد تبصره ای مبنی بر الزام شهرداری ها به پرداخت نیم درصد به قانون اضافه شد که از محل نیم درصد سهم کتابخانه ها رشد چشمگیری در شاخص های کتاب و کتابخوانی در سطح کشور حاصل گردید.


شفاعی با بیان اینکه مبالغی وصولی از محل نیم درصد صرف همه هزینه های نهاد، اعم از تجهیز کتابخانه ها، تعمیرات و تکمیل کتابخانه های جدید الاحداث و پرداخت حقوق و مزایا، می شود افزود: بیش از ۹۷ درصد کتابخانه های سراسر کشور در حال حاضر دارای بخش تخصصی کودک با تجهیزات کامل شده اند و افتتاح ۱۳۵ کتابخانه و خریداری بیش از ۱۰ میلیارد کتاب در سال ۹۴ از جمله اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

 

وی در پایان از خدمات مدیرکل پیشین کتابخانه های عمومی استان در آستانه پایان ماموریت ایشان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشکر و قدردانی کرد و افزود: بر اساس سیاست اولویت انتخاب مدیران از نیروهای درون سازمانی که دبیرکل به شدت پیگیر هستند آقای هلاکویی معاون مدیرکل با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان منصوب می شوند که امیدواریم با همکاری همه پرسنل و کتابداران استان موفق و موید باشند.

 

از دوره های مدیریتی تنها نتیجه خدمات و فعالیت ها باقی می ماند

روح الله هاشمی ذاکر، مشاور دبیر کل کتابخانه های عمومی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی  اصفهان اظهار داشت: درنهاد کتابخانه های عمومی کشور  امسال به عنوان سال «خواندن» عنوان شده  و می طلبد تمامی همکاران در هر مقطعی ابتدا به وظایف خود عمل کنند تا بتوانیم عنوان نهاد را عنوانی فراگیر در عرصه های عمومی، ملی و بین المللی معرفی کنیم.

 

وی ضمن تشکر از بهروز صادقی گفت: دوره های مدیریتی گذراست و آنچه باقی می ماند نتیجه خدمات و فعالیتهاست .

 

هاشمی ذاکر انتخاب امیر هلاکویی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان را تبریک گفت و ابزار امیدواری کرد با مساعدت و همکاری اقدامات شایسته ای در این دوره صورت گیرد. وی در پایان با بیان اینکه تا کنون بنا به دلایلی امکان سفر دبیرکل به اصفهان مهیا نشده است افزود: در سال جاری ایشان قطعا در استان اصفهان حاضر می شوند و با کتابداران دیدار خواهند نمود.

 

امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم ضمن تشکر از بهروز صادقی مدیرکل سابق اظهار داشت: از حسن اعتماد مجموعه نهاد تشکر میکنم، بنده به این مسئولیت با نگاه خدمت دارم و امیدوارم با دعا و کمک همه شما عزیزان امانتدار و خدمتگزار خوبی باشم.

 

وی در خصوص برنامه های پیش رو به اختصارگفت: سیاست ها و چشم انداز های نهاد در حوزه های مختلف تعیین شده که در استان نیز بزودی با مشورت همکاران و کتابداران برنامه ها را با محوریت عضو، کتابدار ،کتاب و کتابخانه مدون و پس از تایید نهایی اجرا خواهیم کرد.

 

در پایان بهروز صادقی نیز ضمن تشکر از دبیرکل نهادکتابخانه های عمومی کشور، معاونان، مشاوران و مدیران کل برای سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۱
کتابخانه دکتر حصیبی

نظرات  (۱)

سلام
مگه شما لیزنایید یا ایران پی ال
اخه استان مرکزی رو چه به استان اصفهان؟!!!!!! اونم منصوب شدن مدیرکل!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی